Gmina Leśniowice pozyskała środki z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na poprawę dostępności usług świadczonych przez urząd i jednostki organizacyjne gminy. Kwota wydana na ten cel to prawie 96 tys. zł.
- Jest to czwarte dofinansowanie pozyskane za pośrednictwem PFRON w przeciągu ostatnich dwóch lat. Każdorazowo wartość poszczególnych projektów jest finansowana ze środków zewnętrznych w 100 proc. Warto podkreślić, że wniosek złożony przez naszą gminę został bardzo wysoko oceniony i zajął 5. miejsce na liście rankingowej wśród 567 gmin z całej Polski, które otrzymały dofinansowanie w ramach tzw. „małego grantu” w programie „Dostępny samorząd – granty” – mówi Wójt Gminy Leśniowice Joanna Jabłońska.
Dzięki finansowaniu zewnętrznemu w budynkach: Urzędu Gminy Leśniowice, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Leśniowicach i Dziennego Domu Senior+ „Słowikowo” w Teresinie zamontowano tablice z planami tyflograficznymi rozkładu pomieszczeń oraz tabliczki informacyjne, które oprócz opisu literowego i piktogramów, mają opisy w języku Braille’a. Oznakowane zostały krawędzie pierwszego, a także ostatniego stopnia schodów, jedna z toalet w urzędzie jest dostosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wsparcie z PFRON pozwoliło również na zakup krzesła ewakuacyjnego i maty ewakuacyjnej, zapewniających bezpieczną i skuteczną ewakuację osób z niepełnosprawnością.
Ponadto w ramach poprawy dostępności cyfrowej strony internetowe UG i GOPS zostały przystosowane do wymogów WCAG 2.1, poziom AA, z kolei w ramach poprawy dostępności informacyjno-komunikacyjnej gmina kupiła przenośny system pętli indukcyjnej do zastosowań indywidualnych, przenośną lupę elektroniczną z funkcją zamiany tekstu na mowę syntetyczną oraz zleciła tłumaczenia na język migowy, wraz z napisami, informacji o działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Leśniowicach i Dziennego Domu Senior+ Słowikowo w Teresinie.
- Wykluczenie osób z niepełnosprawnością to duży problem w naszym społeczeństwie. Jako gmina staramy się robić wszystko, aby nasi interesanci nie odczuwali żadnych dyskomfortów podczas wizyty w urzędzie czy naszych placówkach – przekonuje Joanna Jabłońska. – Mam nadzieję, że osoby ze szczególnymi potrzebami będą usatysfakcjonowane dogodnościami jakie dla nich przygotowaliśmy.